Facebook

INTERNET APPLICATIONS

INTERNET APPLICATION

perisian internet adalah perisian aplikasi yang beroperasi dalam sekitaran pelayar web, dan ianya dibina dalam bahasa pengaturcaraan yang menyokong pelayar internet (seperti gabungan java script, HTML dan CSS)


GOOGLE DOCS-ia membolehkan anda membuat, spreadsheet, persembahan dan banyak lagi dokumen                                   anda (seperti kata). ia juga membolehkan anda untuk bekerjasama dan berkongsi                                         dokumen.


MEEBO-platform web untuk aplikasi kebanyakannya bual anda. anda boleh login akaun IM anda pada                      masa yang sama atau akaun individu.


SLIDE ROCKETS-alat persembahan web yang membolehkan anda untuk membuat persembahan anda                                       sendiri. ia memberikan beberapa ciri dalam powerpoint.

Pengguna secara amnya perlu memasang kerangka perisian yang menggunakan sistem operasi komputer sebelum melancarkan permohonan itu, yang biasanya muat turun, kemas kini, mengesahkan dan melaksanakan RIA.  Ini adalah pembeza utama dari HTML5/JavaScript-based alternatif seperti Ajax yang menggunakan dibina -dalam fungsi pelayar untuk melaksanakan antara muka yang setanding. Seperti yang dapat dilihat pada Senarai kaya rangka aplikasi Internet yang termasuk juga rangka kerja pelayan, manakala beberapa mempertimbangkan antara muka itu sebagai RIA, ada yang menganggap mereka pesaing untuk RIA; dan lain-lain, termasuk Gartner, melayan mereka sebagai teknologi yang sama tetapi berasingan. 



menguasai dalam permainan pelayar berasaskan dan juga aplikasi yang memerlukan akses kepada menangkap video (dengan pengecualian yang penting dari Gmail, yang menggunakan tugas khusus pelayar plug-dalam sendiri).  standard web seperti HTML5 telah dibangunkan dan pematuhan pelayar web dengan piawaian telah bertambah baik agak. Walau bagaimanapun, keperluan untuk plug-in RIA berasaskan untuk mengakses menangkap video dan pengedaran tidak berkurangan,  walaupun dengan kemunculan desktop seperti set berasaskan JavaScript HTML5 dan widget yang menyediakan penyelesaian alternatif untuk mudah alih melayari Web.


INTERNET APPLICATIONS INTERNET APPLICATIONS Reviewed by Unknown on 8:54 PG Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.